יום שישי, 13 בדצמבר 2013

שילוב טלפונים ניידים-חכמים בחשיבה סביבתית


בפוסט זה אציג דוגמאות ללמידה ניידת חוץ כיתתית . השימוש במכשירים ניידים בסביבה חיצונית נפוץ במוסדות וארגונים גדולים בארץ ובחול, כמו גם מבקרים במוזאונים או למארגני טיולים. אלה נעזרים בהדרכה קולית שקטה אישית שלעיתים מופעלת על ידי תדרים של רדיו או על ידי השימוש במכשיר audio guide. מדובר על מכשירים ניידים חכמים שמנחים את המשתמש כיצד לפעול במרחב בו הם נמצאים בדומה לgps. ההדרכה למטייל למשל יכולה להתבצע או על ידי מתווך אנושי כמו בעבר כשלא הייתה יכולת לגשת למקורות מידע באופן עצמאי ונזקקננו למורה דרך אנושי או על ידי המכשיר הנייד והחכם שהוא ידידותי וניתן להפעילו בקלות. http://www.travelvideo.tv/news/wp-content/uploads/2010/07/0casaloma.jpg

3 תגובות:

  1. הטלפונים החכמים הם בעלי פוטנציאל גדול להוראה ולמידה. התלמידים משתמשים בהם באופן הולך וגובר לשימושים פרטיים. הקף התופעה של שילוב הטלפונים החכמים הניידים בלמידה: אחוז ״ההשתלטות״ של הטלפון החכם על בני הנוער האמריקאי על פי נתונים סטטיסטיים ממרץ 2013 עמד על 47%. מורים במקום לאסור את השימוש שלהם בבתי הספר יכולים לנצל את הזמינות של הטלפונים כדי ליצור חווית למידה אינטראקטיבית מעניינת ומאתגרת. עדות ללמידה מסוג כזה ניתן לפגוש בביקור במוזאון למשל על ידי הכרות עם מכשיר הaudio guide. זהו מכשיר שפותח על ידי חברה טכנולוגית ( חברת אספרו) אשר משרת את המבקר במוזאון כמו gps. הוא אננו מתפקד כטלפון אך הוא קטן קל וידידותי להפעלה כמו שלט. הלמידה בו מותנית צרכים, כמו המכשיר הנייד החכם הוא נמצא ברשותנו בכל מקום ובכל זמן ואינו תלוי באילוצי מרחב .

    השבמחק
  2. בפוסט זה אביא דוגמאות למכשירים חכמים שונים אשר מאפשרים למידה חוץ כיתתית במהלך טיולים חינוכיים ובסיורים מודרכים. האילוצים היחידים המגבילים בזמן 

    השבמחק
  3. האילוצים היחידים המגבילים את השימוש הנייד החכם, הם אילוצי קליטה ( כמו ביום של סופה או שיבושים במזג האוויר) שעדיין לא אפשריים במקומות מסוימים ותלויים בסוללה. הלמידה באמצעות מכשירים ניידים יכולה ליצור הזדמנות ליצור מצבים חדשים ללמידה, מצב שלא היה קיים בעבר בשל הניתוק שהתקיים בין השטח למקורות המידע.

    השבמחק