יום שישי, 15 בנובמבר 2013
רקע היסטורי גילגולו של המכשיר הנייד מיהמצאתו לראשונה ועד לסמארטפון של היום
מבוא:
לטכנולוגיה יש הרבה השפעה על כל תחום בחיים שלנו. השפעות חברתיות, פוליטיות, כלכליות, טכנולוגיות. כל טכנולוגיה שמתפתחת נשענת ושורה לתהליכים חברתיים שקורים בעולם משפיעים זה על זה.
סקירה היסטורית:
הטלפון הנייד הראשון הומצא בידי חברת ibm, שמתמחה במגוון תחומי לא תמיד היו המכשירים הניידים נפוצים ומתקדמים כמו היום. הטלפונים הניידים הראשונים היו גדולים ויקרים מאוד, אך עם זאת גם פשוטים מאוד, והשימוש בהם נעשה כמו בטלפונים הביתיים שלנו.
כיום ישנם מעל 5.9 מליארד מנויי טלפון סלולרי ברחבי העולם, ועל כל אדם אחד שניגש לאינטרנט ממחשב שני לעשות זאת ממכשיר נייד. בהתחשב בהמצאות בכל המקום והפונקציונליות המתרחבים במהירות של טכנולוגיות ניידים, אונסק"ו הוא נלהב לגבי הפוטנציאל שלהם כדי לשפר ולהקל על למידה, במיוחד ביישובים שבם הזדמנויות חינוכיות הן נדירות. סדרת מאמרים לעבודה זו סורקת את העולם כדי להאיר את הדרכים שבהן ניתן להשתמש בטכנולוגיות ניידת כדי לתמוך בחינוך של האו"ם לכל המטרות, להגיב לאתגרים של הקשרים חינוכיים מסוימים; תוסף ולהעשיר את החינוך פורמלי, ולהפוך לנגישה יותר למידה, שוויונית , אישית וגמיש לסטודנטים בכל מקום.
הסמארטפון הוא מכשיר נייד שמשלב יכולת של טלפון רגיל עם יכולות מתקדמות נוספות כמו מסך מגע, מצלמה, גלישה באינטרנט ויישומים מגוונים.
הטלפון החכם הראשון הומצא בידי חברת IBM, שמתמחה במגוון תחומי חומרה ותוכנה, והוצג לראשונה בשנת 1992 בשם "סיימון", שהייתה
לו גירסה מוקדמת של מסך מגע LCD והוא תפקד גם כמכשיר דואר אלקטרוני, לוח שנה, ספר כתובות ומחשבון.
השיווק ההמוני של טלפונים חכמים החל בשנת 2007.
מחקרים מראים שהמשתמשים בטלפונים חכמים מבלים 12 דקות ביום בממוצע בשיחות, ומבלים יותר במשחקים (14 דקות, האזנה למוזיקה (16 דקות) שימוש במדיה חברתית (17 דקות) וגלישה באינטרנט (25 דקות). השימוש הנפוץ ביורת בנייד הוא בדיקת השעה.
הקף השימוש במכשירים החכמים:
כיום ישנם מעל 5.9 מליארד מנויי טלפון סלולרי ברחבי העולם, ועל כל אדם אחד שניגש לאינטרנט ממחשב שני לעשות זאת ממכשיר נייד. בהתחשב בהמצאות בכל המקום והפונקציונליות המתרחבים במהירות של טכנולוגיות ניידים, אונסק"ו הוא נלהב לגבי הפוטנציאל שלהם כדי לשפר ולהקל על למידה, במיוחד ביישובים שבם הזדמנויות חינוכיות הן נדירות. סדרת מאמרים לעבודה זו סורקת את העולם כדי להאיר את הדרכים שבהן ניתן להשתמש בטכנולוגיות ניידת כדי לתמוך בחינוך של האו"ם לכל המטרות, להגיב לאתגרים של הקשרים חינוכיים מסוימים; תוסף ולהעשיר את החינוך פורמלי, ולהפוך לנגישה יותר למידה, שוויונית , אישית וגמיש לסטודנטים בכל מקום.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה